CreppyGastroBusiness

CreppyGastroBusiness

Franchise rendszerben terjeszkedik a Creppy

2015. november 16. - CreppyGastroBusiness

Franchise rendszerben terjeszkedik a Creppy

Védett magyar márkanév lett a miskolci Creppy, amely a palacsintát kreatív módon újraértelmezve beemelte a gasztronómiai választékba. Rövid idő alatt sikeres lett az erre alapított családi vállalkozás, amely októberben ünnepelte alapításának 9. évfordulóját, és most már franchise rendszerben szélesítik a különleges óriáspalacsintákra szakosodott vendéglátó üzletek körét.

A hazai sikerek ismeretében megjósolható a nemzetközi karrier is, mert a rendszer alapja, a palacsinta egyszerűségében nagyszerű termék. És ha némi fantáziával párosul, még esküvői menüsor is készíthető belőle – ahogyan erre is volt már példa. Jelenleg is több, leendő franchise partnerrel tárgyal az alapító-ügyvezető, Oszlánczi Réka, aki egyébként a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége Gasztro Bizottságának alelnöke is.

Milyen szakmai megfontolásból választották a családi vállalkozáshoz a palacsintát? Miért gondolták, hogy gazdaságilag, a megtérülés és a technikai kivitelezhetőség szempontjából ez jó termék lesz?

Amikor 9 évvel ezelőtt kidolgoztuk a vállalkozás koncepcióját, abból indultunk ki, hogy nem akarunk hagyományos vendéglátást művelni – amelybe én tulajdonképpen szüleim révén beleszülettem. Úgy láttuk, ezekből Miskolcon is nagyon sok van, és emiatt igen egysíkú a kínálat. Mi olyat szerettünk volna, ami „nagyot üt”, ami szokatlan, és felkavarja egy kicsit a gasztronómia állóvizét. Régi tervünk volt egy palacsintás vendéglátóhely, a Palacsintaház kialakításával ezt az ötletünket váltottuk valóra. Érvként az szólt mellette, hogy a palacsintát mindenki szereti, sokféle módon és variációban, sósan, különféle ragukkal is elkészíthető ez az egyszerű finomság. A beindítás költségei azonban egy szokványos étterem indítási költségeivel értek fel, mert a HACCP-nek megfelelő éttermi konyhatechnológiával nyitottuk meg Miskolcon a Palacsintaházat, ahol azonnal tematizáltuk a kínálatot és felvállaltuk a palacsinta éttermi prezentálását.

Már induláskor megrajzolták a vállalkozás fejlődésének ívét?

23 évesen boldog voltam, hogy az egyetem elvégzése után a saját családunk vállalkozásában dolgozhatok. Határozott célokat tűztünk ki, megfogalmaztuk azt, hogy mit és hogyan akarunk a palacsintával, illetve irányt adtunk vállalkozásunknak. Az elején persze kaptunk pofonokat is, mert sokan jobban szeretik a megszokottat rendelni, mint az izgalmas ízeket kipróbálni. Az évek során számos hagyományos fogás is felkerült a több mint 80-féle ételvariációt számláló étlapunkra, de persze mindnek köze van a palacsintához, jól példázva, hogy ez a tészta minden menüfunkcióban használható. Ám rövid idő alatt sikerült elfogadtatni az emberekkel, hogy van étel és élet a megszokottakon kívül is. Nagy örömünk, hogy a Tripadvisor szerint mára a mi Creppy Palacsintaházunk lett Miskolc egyik első számú gasztronómiai vonzereje, ahová nemcsak a régióból, hanem külföldről is visszatérnek a vendégek.

A lassú, szisztematikus piacépítés két éve után felmerült az igény, hogy más városokban is nyíljanak Creppy üzletek, de ennek leghatékonyabb módját a család nem újabb saját üzletek nyitásában, hanem a franchise rendszerben való terjeszkedésben látta. A vállalkozók következő generációit azzal kívánjuk többek között segíteni, hogy a vendéglátásban szerzett tapasztalatainkat és módszerünket megosztjuk a creppygastrobusiness.com oldalon. Tavaly a Creppy védett márka lett, mely egyet jelent az új gasztronómiai irányzattal, egyfajta forradalommal, amely a palacsintás ételkülönlegességeken alapul, és játékos eleme is van, amit a palacsinta hív elő a vendégekből. Ha ez társul a séf kreativitásával, akkor máris ott vagyunk az esküvői menünél, amelyben a levestől a háromemeletes tortáig minden étel a palacsintát idézte.

Az egyik első franchise partner a budai CaféCino lett, ahol tavaly vezették be a Creppy-t. Ez a vállalkozás egy év alatt rendkívül népszerűvé tette a különleges palacsintás ételeket a fővárosban. A rózsadombi bisztróban hamarosan ebédmenüt is építenek a palacsintás választékra.

Mit kapnak a franchise partnerek, ha vállalkozásukat erre a különleges óriáspalacsintára állítják át?

A bevezetett védett márkanevet, vele a speciális recepteket és a követendő technológiát, a prémium Creppy alapanyagokat, hogy mindig és mindenhol egyformán megfelelő legyen a minőség. Rendszeres oktatást a személyzetnek, állandó kontrollt és minőség ellenőrzést, valamint országos marketinget és egyedi üzemeltetési tanácsadást. De abban is segítünk, hogy megtalálják az ideális helyszínt és vállalkozási formát, akár kezdők a vendéglátásban, akár tapasztaltak.

A partnerek milyen formában csatlakozhatnak a Creppyhez?

Erre több lehetőség is van: az Étterem a leghatékonyabban megtérülő vállalkozás, de ha a meleg konyhás vendéglátóhelyek alacsonyabb költségvetéssel, kisebb választékkal tudnak működni, akkor a Bisztró formát ajánljuk. Van egy forradalmi variációnk a StreetFood üzleteknek, és most fejlesztjük a Sweet-üzleteket, amelyek édes palacsinta kreációinkkal foglalkoznak.

Kiknek lehet ideális a csatlakozás a Creppy Franchise Systemhez?

A vállalkozó szelleműeknek, akiknek még kevés a tapasztalata, és azoknak is, akik már üzemeltetnek egy helyet, de azt szeretnék élénkíteni, izgalmassá tenni. Aki pedig még nem dolgozott a vendéglátásban, de egy vállalkozásban szeretné kipróbálni magát, annak a Creppy egyszerűen követhető megoldásokat tud nyújtani. Azért, mert mi speciális recepteket adunk, egy jó, és különleges terméket, amely ma már Katus Attilával együttműködve szénhidrát csökkentett változatban is elérhető, és kidolgoztuk a gluténmentes palacsintát is. A mi óriáspalacsintánk – ezt már pontosan tudjuk – egy nagyon jó ár-értékarányú termék, amelyből éttermi színvonalú választékot lehet felépíteni. Ennek az elkészítéséhez, a díszítéséhez, a tálalásához pontos módszertant nyújtunk. És – nem mellékesen – azt az értéket, amit egy családi összefogás ereje jelent. Nemcsak a mi családunkét, hanem azokét is, akik csatlakoznak a Creppy-hez.
(x)
Elérhetőségek:
Creppy palacsinták: www.creppy.hu Creppy PalacsintaHáz Miskolc: 3530, Miskolc, Mélyvölgy utca 212.
Creppy CafeCino Budapest: 1025, Budapest, Törökvész u. 87-91.
Creppy Franchise: www.creppygastrobusiness.com

A cikk lelőhelye: VENDÉGLÁTÁS MAGAZIN – 58. évfolyam/2015. novemberi szám
Franchise rendszerben terjeszkedik a Creppy

A bejegyzés trackback címe:

https://creppyfranchise.blog.hu/api/trackback/id/tr3112464485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása