CreppyGastroBusiness

CreppyGastroBusiness

Oszlánczi Réka: Idén tovább bővül a Creppy Franchise System

2016. február 04. - CreppyGastroBusiness

Oszlánczi Réka: Idén tovább bővül a Creppy Franchise System

Túrós palacsinta? Hortobágyi húsos palacsinta? Hát persze, ismerjük mindannyian. Hogy lehet sok más is, ami palacsinta? Tényleg? Mit szólnak például ahhoz, ha az étlapon Svejk kedvence így kelleti magát: vörösboros marhapörkölt, juhtúrós tejföllel locsolt zöldséges palacsintatekercsekkel, szalonnatepertővel.
No, igen, kitalálni és megalkotni akár egy pillanat műve is lehetett a derék katona kedvencét, de a miskolci Creppy Palacsintaház kínálatában már hosszú évek óta ez az egyik sláger. A 32 éves Oszlánczi Réka, a Creppy Franchise System alapítója, étterem tulajdonos, ügyvezető azon dolgozik, hogy a 80 tételes palacsinta kavalkádot minél többen megismerhessék – idén ezért indul be gőzerővel a franchise szisztéma.

Legutóbb egy kis faluból keresték meg, egy wellness szállodával tárgyal palacsintás pult létesítéséről, de további négy-öt érdeklődővel szintén egyeztet, fővárosival éppen úgy, mint vidékivel. A franchise rendszer a tematikus vendéglátásra épül (hol máshol beszélgethetnénk, mint egy franchise kávézóban…). Oszlánczi Réka a palacsintát választotta fő témaként, az Avas szívében a 150 vendég fogadására alkalmas Palacsintaház idén ősszel már tíz éves jubileumát ünnepli – a szülinapra parádés partival készülnek. A Palacsintaház és a Creppy név két éve forrt egybe, le is védték.

Már megfizették a tanulópénzt A franchise gondolata több mint két éve született. Sok vendég ostromolta Debrecentől, Győrön, Budapesten át Nyíregyházáig, hogy mikor lesz már az ő városukban is ilyen palacsintaház. Réka azt mondja: nagyon jól tudja, hogy a vendéglátás mivel jár, tökéletesen akkor működik, ha a tulajdonos napi személyes munkájával irányítja és ellenőrzi a csapatot. Ezért nem is akart belevágni máshol palacsintázók nyitásába. Viszont a módszert, a tudást, az általa már megfizetett tanulópénzek kockázata nélküli gyakorlatot átadja, ha ekkora igény van rá.

A jelenlegi franchise partner 2014-ben kereste meg Rékát, s azon az őszön a Rózsadombon meg is nyílt a CaféCino – ha nem is 80, de 40-es választékkal. Réka azt is tudja, hogy a jó ötlet, a piac ismerete és persze a tőke mellett türelemre szintén szükség van. Pusztán egy új étlaptól nem kezd azonnal dübörögni az étterem, a vendégeknek idő kell, hogy rákapjanak az újra, lássák a változatlan minőséget. A CaféCino jó egy éves működése azt mutatja, hogy Budapesten is bejött a vállalkozás.

A palacsinta franchise négy vonalon fut. A legdrágább változat az étterem, a kisebb, beülős, bisztró jellegű hely már olcsóbban kijön. Ha még lejjebb megyünk az üzemelési költségekkel és a beruházott tőkével, akkor a manapság rendkívül divatos StreetFood következik. Réka szerint a fesztiválok országa lettünk, a szórakozni vágyók gasztro-vonalon is vevők az újdonságokra, sőt, ki vannak éhezve azokra. Ebbe a körbe tartoznak a különböző vásárok is, ahol ugyancsak van keresnivalójuk a vendéglátósoknak. Éppen most gyártják a Réka megálmodta Creppy-kocsi prototípusát: a vállalkozásra jellemző arculatú utánfutós mini palacsintázót.

Réka legújabb kedvence a Creppy Sweet, amely édes palacsintákat kínál – egyfajta „palacsinta sarok” kialakításával, ilyet lehet például a szállodákban meghonosítani, természetesen a Creppy kínálat mellett, a technológia és a dizájn átvételével együtt.

A kapcsolatfelvételtől az üzemeltetésig Mit tegyen, aki csatlakozni kíván a Creppy-szisztémához? A kapcsolatfelvétel után meghatározzák, hogy a négy irányból melyikbe fogna a vállalkozó, s annak van-e üzleti realitása az adott helyen. Meghatározzák a szükséges konyhatechnológiai felszereléseket, s ha van rá igény, a géppark beszerzésében is közreműködik a Creppy a keverőgéptől kezdve a klíma technikáig mindenben. Ezután megtervezik a hely arculatát az összes kiegészítővel. A következő fázisban betanítják a személyzetet – és az összes szükséges hatósági engedély birtokában nyithat a legújabb palacsintázó hely, amelyet rendszeresen ellenőriznek, hogy minden előírást betartanak-e az üzemeltetők.

Éttermek és bisztrók esetében a pincéreknek külön forgatókönyvet írnak a teendőkről, hiszen ők a palacsintázó közvetlen marketingesei. Mondjuk, egy 80-100 fős éttermi beruházás az ingatlanon kívül több tízmilliós forrást igényelhet, a StreetFood verzió, tökéletes minőségben, tíz millió forint alatt kihozható, a Sweet pulthoz néhány millió elegendő.

A családi vállalkozás Miskolcon ma már 15 főt foglalkoztat, a konyhában Réka édesanyja a főnök. Réka családja korábban is a vendéglátásban dolgozott, vagyis neki sem volt idegen a terep. Annyira nem, hogy az egyetemi évek alatt (angol és szociológia szakot végzett 2007-ben), Réka saját fagylaltozóval kezdte a bizniszt, majd sorban jöttek az új lépcsőfokok, egészen a Palacsintaházig.

Miskolc jó példa arra, hogy a jó ötletek kemény befektetett munkával bárhol sikeresek lehetnek. Réka sokszor hallott sajnálkozó megjegyzéseket, hogy Borsod megyében aztán nehéz lehet vállalkozni! Lám, mégis lehet. A pesszimizmus helyett az agy megmozgatása meghozza az eredményt, és Borsodban ugyanúgy meg lehet találni a piaci réseket, mint máshol.

Nyitottak a külföldi trendekre Éppen ez a szemlélet vitte Oszlánczi Rékát a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségébe. Néhány éve a miskolci Fivosz-elnök hívta meg egy helyi rendezvényre, és tetszett, amit ott látott. Főleg az optimizmust, a segítőkészséget és az új kapcsolatokat értékelte nagyra, meg azt, hogy sok hasznosítható tanácsot kapott. Tanácsokat tavaly novembere óta szervezett formában ő is ad. A Fivosz Gasztro Bizottságának alelnökeként egyre több leendő vendéglátós hallgatja meg, mit kell tennie, hogy ezen a kimondottan kockázatos területen ne bukjon el. Nem mellékesen 2014-ben ő érdemelte ki a Fivosz Jövő Reménysége díját, amelyet a fiatal vállalkozók hetének záróünnepségén adták át.

Nagyon nyitottnak kell lennie a gasztronómiában a trendekre, figyelni kell a külföldi mozgásokat, újításokat, s azokból a saját ötleteinkkel spékelve, a másikat nem másolva, egyedit lehet alkotni. Ez Réka alapelve és receptje. És amit legalább ennyire fontosnak tart: egyszerre egy faladatra kell koncentrálni, de arra minden energiával, napi 24 órában. Ha valaki sok dologba kap, szétaprózhatja az energiáját, nem lesz biztos a siker.

Ezért nem is tervezi, hogy a palacsintás vállalkozáson kívül a közeljövőben másba kezd. Tökéletesen elégedett lenne azzal, ha a Creppy Franchise szisztéma 2016-ban további partnerekkel bővülne, és a meglévő palacsintázókban ugyanolyan elégedettek lennének a vendégek, mint eddig. Ehhez kell a marketing, a különböző akciók, a törzsvendégek kényeztetése és sok minden más. Réka a miért éppen palacsinta felvetésre, kérdéssel válaszol: miért, van, aki nem szereti a palacsintát? Hiszen nagyszerű köret is, sült krumpli, rizs vagy nokedli helyett feldobja a főfogást, de előételnek, levesbe és természetesen desszertnek ugyancsak jó szívvel ajánlható.

Emlékeznek még Svejk kedvencére? Ha esetleg nem rajonganak a húsért, tessék, itt van a Las Vega: spenót zöld palacsintába töltött pikáns gomba és paradicsom, különleges tejszínes gorgonzola mártással. Aztán ellazulásként jöhet a jól ismert túrós, valahogy úgy, ahogy a nagymamánk tette elénk.

Szerdahelyi Csaba

---

A bejegyzés trackback címe:

https://creppyfranchise.blog.hu/api/trackback/id/tr4912464491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása