CreppyGastroBusiness

CreppyGastroBusiness

Étteremből megvalósult álom

2015. december 26. - CreppyGastroBusiness

Étteremből megvalósult álom - Ki van a palacsintamámor mögött?

Oszlánczi Réka, étterem tulajdonos, franchise alapító Megharcolt azért, ahol most tart,szívesen ad tanácsot az indulóknak. Maximalista és céltudatos.Megalkotta a Palacsintaházat, ami most egy újabb szintre lép Creppy Franchise System néven.

Angoltanárból étterem tulajdonos lettél. Mire kellett az egyetem? Maga az egyetem fegyelemre tanított és felkészített a menetrendjével a helytállásra, de egyébként azt gondolom az életben lehet igazán tanulni, sokszor a pofonokból.

Mi vitt a vendéglátásba?
Szülői mintát követtem. Ők ezen a területen dolgoztak, ebben éltem és nőttem fel és így tanultam meg a beszerzést, az egész munkarendet. Játékként fogtam fel, de közben eltanultam a szakmát.

A vállalkozói kultúrát otthonról hoztad. Mi volt ebben számodra vonzó?
Nagy előnyt jelentett, hogy én gyakorlatilag a vállalkozói létben szocializálódtam és nem is volt kérdés, hogy ezen az úton megye tovább. Nagyon vonzó volt a vállalkozás adta szabadság. Nagy előny, hogy az időmet magamnak osztom be, viszont sokkal több a munka és saját magamnak is meg kell felelnem. Nagy felelősség is a vállalkozói lét,mert ha nem jönnek az eredmények, akkor annak okát én elsősorban magamban keresem. Sokat követelek, de csak olyat, amit magamtól is elvárok, így ha nem megy valami, akkor a felelősséget is nekem kell vállalni.

Mennyire kezdted kicsiben? A családomnak volt büféje, bisztró, nagy étterem, menza, tehát a vendéglátás minden válfajába beleláttam gyerekként. Elsőként egy kis fagyizóval kezdtem, ebből jött egy cukrászda lehetősége mellé. Ezek után jött az egyetem, ezalatt indult a Palacsintaház.Bár az ügyvezető én vagyok, ez is családi vállalkozás, hiszen a konyhát teljesen édesanyám irányítja.

Volt az elejétől egy víziód, hogy hogyan fog ez felépülni évekkel később? Olyan éttermet szerettem volna, ami eltér a többitől és izgalmas, új színként jelenik meg a vendéglátás palettáján. Egy kis csalafintaságot kellett belevinni, így lett a palacsinta. Ezt mindenki szereti, de valami mást akartam. A palacsinta egy köret, egy tészta, ami akár egy bolognai spagetti palacsinta formájában is megállja a helyét vagy nokedli helyett palacsintatekercs a vörösboros marhapörkölt mellett. Így épült ki a receptúra és bővült folyamatosan. Első lépésben ezt akartuk, hogy sikerre vigyük az éttermet, ma pedig már bármilyen felmérésben a Palacsintaház a top3 étterem között van és már országos ismertségnek is örvend. Egyre többen keresik az ízeinket országszerte más városokban is, amihez felépítettünk egy rendszert, így lett a Creppy Franchise System. A tudást így át tudom adni és mások is sikeresek lehetnek egy saját vállalkozás üzemeltetésében.

Volt ellenállás az új ízekre? Óriási volt. Nagyon következetesen kellett mindenkinek elmondani, hogy igen, nálunk az étlap 90%-a tartalmaz palacsintát. Erős oktatással kellett átadni az alkalmazottaknak is és nekem is ezeket a válaszokat kellett adnom. Mára kialakult a palacsintaházas kultúra. Nem kell mindenkinek megfelelnünk és ezt érdemes minden vállalkozásnak szem előtt tartani.

Hol tartasz most az úton, ha a Creppy-t nézzük? Az új éttermek nyitásának igényeinek kielégítése komoly feladat. Újdonság az érdeklődők számára a Creppy Gasztro Business oldal, ami egyrészt tartalmazza az ajánlatunkat, másrészt a sikeres vendéglátóegység üzemeltetésének a trükkjeit. Nemrég jött létre például a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének egy Gasztro Bizottsága, ennek alelnökeként és alapító tagjaként is a vendéglátós vállalkozókat segítem. Úgy gondolom, hogy ha valaki vendéglátásban akar vállalkozást indítani, az keressen egy tapasztalt vállalkozót kövesse a járt utat.

Hova tovább a franchise-on túl? Egyelőre a franchise szélesítése a cél. 4-5 új partnert keresek jövő évre akik Creppy üzletet indítanak be saját maguk számára.

Kinek ajánlod a franchise rendszereteket? Négy ajánlatunk van a vállalkozó kedvűek számára. Az Éttermi vendéglátás, a Bisztrójellegű, csökkentett kínálatot, de minőségben ugyanazt adó egység, egy új fejlesztés a StreetFood, ami fesztiválokra való kitelepülésre alkalmas és a Sweet, kávézók számára az édesség vonalon.

---

A bejegyzés trackback címe:

https://creppyfranchise.blog.hu/api/trackback/id/tr712464489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása