CreppyGastroBusiness

CreppyGastroBusiness

A palacsinták ferrarija

2015. szeptember 30. - CreppyGastroBusiness

A jó ötlet a konyhában hever

Kerek, lapos, általában csavarják, de van, mikor négyszögletűre hajtják. Főként édesen esszük, ez alól talán csak a jól ismert hortobágyi húsos változat a kivétel. Tulajdonképpen ennyi a magyar gasztronómiában a palacsinta története. Oszlánczi Réka azonban meglátta a lehetőséget: egy mára  országosan ismert éttermet vitt sikerre a lapos tésztára alapozva. A PalacsintaHáz nem egy újabb étterem a sok közül, nem is amolyan retro, strand mellett lévő, nagyi lekváros palacsintáját sütögető vállalkozás. Nem álltak be a sorba, az étterem különleges, ugyanakkor meghitt és elegáns.

Sajnálom, de a közeljövőben kizárólag palacsintát ehet - közli a doktor a páciensével. És attól meggyógyulok? - hangzik a meglepett beteg kérdése. Nem, de csak az fér be ajtó alatt... Akkor jutott eszembe ez a kissé szakállas vicc, mikor a Miskolc szívében található PalacsintaHáz étlapját tanulmányoztam míg az étterem tulajdonosára vártam. Itt annyi palacsintavariáció közül választhatna ugyanis a vicc főszereplője, hogy jó ideig nem ismétlődne a menü. Sokáig azonban nem jutottam a számolásban, ugyanis megérkezett címlapsztorink alanya, Oszlánczi Réka.

- Több, mint nyolcvanféle édes és sós palacsintát kínálunk - árulja el a ház tulajdonosa.

- Miért éppen palacsinta? - vágok egyből a közepébe. -  A PalacsintaHáz koncepciójának kidolgozásakor mindenképpen olyan étterem nyitásában gondolkodtunk, mely szakít a vendéglátás hagyományaival. Újat, különlegeset szerettünk volna létrehozni. Ehhez jött a palacsinta ötlete, melyben korlátlan lehetőségeket láttunk, erre és a fantáziánkra építve bármit létre tudunk hozni a gasztronómia területén. Palacsintakreációink édesanyámmal, Oszláncziné Ágival, a konyha főséfjével, főfelügyelőjével közös agyalásaink eredményeként jönnek létre, folyamatosan találjuk ki az új fogásokat. A PalacsintaHáz csapatának többi tagjával ezután nevet, sőt történetet is adunk nekik, mely egy újabb jövőbeni tervünk része lesz, de ne szaladjunk ennyire előre… Valódi élményt nyújtunk egy-egy fogással. Izgalmas kihívás folyamatosan megújulni, új receptekkel előrukkolni, melyekben a palacsinta mindig megmutatja sokoldalúságát, variálhatóságát. Számos vendégünk egy egyszerű palacsintázóként gondolt a PalacsintaHázra, amíg el nem látogatott hozzánk, mivel fejükben a klasszikus kakaós, lekváros, túrós változatok éltek. Mindamellett, hogy ezek ugyanúgy megtalálhatóak az étlapon, fő profilunk és védjegyünk az a több tucat ételköltemény, amit immár 7 éve kínálunk. Megtapasztalván kínálatunkat csak ámulnak, fényképeznek, világgá kürtölnek, és általában többször visszatérnek. Hasonlatképpen azt tudom mondani talán, hogy az autó is csak egy jármű, viszont mekkora különbség van egy Lada és egy Ferrari között. Nos, talán ezzel tudom szemléltetni a különbséget.

- Mikorra nyúlik vissza a PalacsintaHáz története? - 2006 őszén kezdődött minden, amikoris a régi kulturális hagyományokkal rendelkező, Miskolc avasi pince világának a szívében, a belvárostól pár percnyi sétára megnyitott a PalacsintaHáz. Különleges tervekkel és nagy reményekkel telve indult el útjára Miskolc legújabb étterme akkor, melyből az évek során a régió egyik legnépszerűbb, és mondhatni országszerte hírnevet szerző vendéglátó egységévé nőtte ki magát. Az étterem fő csapásvonala a kezdetektől a palacsintára épülő ételkülönlegességek magas szintű prezentálása volt.

- 2006-ban tetted ki az éttermed ajtajára a nyitva táblát, nem sokkal később azonban Magyarországot is utolérte a gazdasági válság. A PalacsintaHázat hogyan érintették a megváltozott gazdasági körülmények? - A vállalkozás kezdeti időszaka nem volt zökkenőmentes. Az indulás első hónapjaiban szinte csak negatívumot kaptunk, a vállalkozás inkább volt pénznyelő, mint pénznyerő, illetve a külső hatások is inkább ellenünk dolgoztak, mint mellettünk. Mindezeken túl 2007 második felében, úgy egy évvel a nyitást követően, elkezdett kibontakozni a globális gazdasági válság, mely átértékelésre késztette a világ, az ország és az emberek gazdasági hozzáállását, nem kell mondanom, hogy nem pozitív irányban. Az ideálisnak nem mondható körülményeket pedig végigkísérte a tény, hogy az étterem az ország egyik mostohagyermekeként kezelt megyeszékhelyén, Miskolcon kezdte működését, ahol a gyenge gazdaság, kevés lehetőség, és óriási munkanélküliség uralkodott. Ezen negatív külső körülményekhez jött még, hogy iszonyú nehéz volt számomra fiatal, női vezetőként elfogadtatnom magam, ezen a területen is halmozottan hátrányos helyzetűként indultam. Többek között ezért is kellett sokat tanulnom a vállalkozás humán oldalának kezeléséről, melyben a PalacsintaHáz csapatának együttes tapasztalatai és értékes, közös gondolatai is sokat segítettek. Az önképzést egyébként is fontos részének tartom egy vállalkozás fejlesztésének, ugyanis vallom, hogy a vállalkozás akkor halad előre, ha a vezetősége is vele fejlődik mind személyiségében, szaktudásában, mind vezetői kvalitásai területén.

- Említetted a PalacsintaHáz csapatát. Mesélnél bővebben erről? - Szintén büszkén jelentem ki, hogy ez a különleges, kulináris élmény-központ mára alapvetően egy közel tíz embernek munkát, megélhetést biztosító vállalkozássá nőtte ki magát, bár még nagyon gyerekcipőben járunk, terveink egyre nagyobb szabásúak, merészen gondolunk a jövőre. A vállalkozás fejlődése mellett pedig az egyik legnagyobb eredménynek azt tartom, hogy mára teljes mértékben elfogadtak, mint sikeres, fiatal, női vállalkozót. A fenti eredményekhez viszont elengedhetetlen volt az, hogy a PalacsintaHáz mögött egy profi vezetői stáb álljon, akik egyedi rendszer alapján, egységes erővel, szigorúan meghatározott részterületekkel felügyelik, irányítják az étterem folyamatait. A csapatban mindenkinek megvan a saját területe, amiért felel, mely területén mindenki profi munkát végez. Van pénzügyi vezető, van aki berendezések műszaki állapotát tartja naprakészen és van persze, aki az alkalmazottakért, illetve a konyha működéséért felel. No, és persze tagja a csapatnak egy marketinges vezető is. Ez a csapatmunka elegyíti a múlt értékes rutinját, a jelen, illetve a jövő dinamikus, modern gondolkodásmódjával.
- Ha már említetted a marketinget. Túlzás nélkül állíthatom, profik vagytok ebben is: Facebook, honlap, blog... Az összes fontos online felületen jelen vagytok. - Ez egy  saját védjegyű rendszer alapján felépített partizán-marketing, melynek eszközeivel és meglepő húzásaival szintén szakítottunk a hagyományos vonallal, önerőből, kis költségvetéssel óriási eredményeket produkálva. Kiemelném igényes, naprakész honlapunk, mely minden aktuális kérdésre kielégítő válasszal szolgál. Facebook felületünkön napi szinten kommunikálunk rajongóinkkal, valamint saját bloggerünk, Stam Tanker vicces, néha elgondolkodtató agyömlései szórakoztatják a rajongókat. PalacsintaHáz Fan Club kártya rendszerünk szintén hatalmas sikernek örvend, ezáltal bárki díjmentesen tagja lehet a PalacsintaHáz rajongói családjának, amiért cserébe egyedi akciókat, kedvezményeket vehet igénybe, illetve havi több igényes hírlevelet olvashat a PalacsintaHáz életéről, eseményeiről. A PalacsintaHáz Fan club kártya nem pontgyűjtő, nem jogosít állandó kedvezményre, viszont tulajdonosai mindig kapnak egyedi akciót, részt vehetnek nyereményjátékokban, vagy választhatnak személyre szabott étlapunkról. Úgy gondolom, ez is egyedi a magyar vendéglátás világában.

- Mindezek elegendőek ahhoz, hogy a vendégek ne csak kipróbálják a palacsintakülönlegességeket, hanem vissza is térjenek hozzátok? - A 21. század pörgős világában nehezen lelünk értékekre, főként a kényelmi szolgáltatások területén. Ez egyre keményebb feladat az ezzel foglalkozóknak, egyre többet és egyre izzasztóbban kell dolgoznia annak, aki ebben a világban akar letenni valamit az asztalra. Ez hasznos kiválasztódást eredményez, mert a gyenge színvonal, az üres szolgáltatások száma emiatt zsugorodik, kizárólag az igényességet, valódi különlegességet nyújtók tudnak hosszú távon talpon maradni. A valós erőfeszítés és a tudatos tervezés hoz csak eredményt, melyekkel a nap nap után megújulni tudó vállalkozások tudnak előre haladni. A PalacsintaHázban baráti hangulatban fogadjuk összes vendégünket, akiknél fontosabb személyek nem léteznek számunkra.

- A www.palacsintahaz.com alapján több ismert személyiséget is barátként üdvözölhettek az étteremben. - Visszatérő vendégeink között számos ismert név is szerepel, akikre ugyanolyan büszkék vagyunk, mint az összes többi vendégünkre. A teljesség igénye nélkül említenék néhány ismertebb arcot: Sipos F. Tamás visszatérő vendégünk, ha Miskolc környékén, vagy a városban jár, soha nem hagyja ki a PalacsintaHázat. Katus Attilával partnerségi viszonyban állunk, rendszeres résztvevője rendezvényeinknek. Miskolc élvonalbeli labdarúgó csapata, a DVTK volt spanyol armadája - Luque, Fernando és Gallardo - pedig sokadszori látogatásukkor elmondták, hogy az egyik fő ok, amiért rendszeresen meglátogatják a PalacsintaHázat az az, hogy olyan, mintha ide hazajönnének. Mindezeken kívül a közelmúltban a Tankcsapda teljes stábja nyalogatta minden ujját vacsorája után, hálából meginvitálva az egész PalacsintaHáz csapatot vezetőstől, igazgatóstól, alkalmazottastól a Sportcsarnokban tartott nagykoncertjükre. Csapatszinten toltuk a metálvillát aznap este! Az angyalarcú énekes, Pál Dénes családostól ünnepelt nálunk több alkalommal. A helyi sportélet, a már említett DVTK és a Jegesmedvék számos jelenlegi és egykori kiválósága palacsintázott nálunk több alkalommal, valamint nagyszerű vacsora mellett hallgattuk a néhai Erőss Zsolt és dr. Csernus Imre építő gondolatait. Vadon Jani miskolci körtúrájába beiktatva látogatott el a PalacsintaHázba egyik késő este, és nem bánta meg, elmondása szerint megérte felvenni az útirány tervbe az éttermet. Ez a felsorolás persze nem teljes, folyamatosan érkeznek ismert arcok a hozzánk, ugyanis a PalacsinataHáz is ismert arc a vendéglátásban.

- Mesélnél bővebben a Katus Attila-féle vonalról? Egyátalán: hogyan fér meg egymás mellett a palacsinta és a fitnesz? - A sport és az egészséges táplálkozás nagyon fontos részét képezi az életemnek - idén júniusban aerobic sportedzői oklevelet is szereztem -, és ezt a PalacsintaHáz kínálatába is szerettem volna becsempészni. Szerencsém volt felvenni a kapcsolatot aerobic világbajnokunkkal, aki támogatott ebben a  koncepcióban: idén májustól létrejött Katusfood kínálatunk, mely  a Katus Attila nevével fémjelzett, szénhidrátcsökkentett  alapanyagok felhasználásával készült egészségesebb palacsintákat, és egyéb ételeket-italokat  rejt magában, hogy azok a vendégeink is élvezni tudják mindenféle lelkiismeret-furdalás nélkül a palacsintázás örömeit, akik éppen diétáznak, vagy csupán az egészséges életmód hívei. Hozzáteszem, számomra a Katusfood palacsinták bármely étlapon szereplő palacsintánkkal felveszik a versenyt, ha nem finomabbak….

- Sport, saját vállalkozás, sikerek. Mindez az országnak azon szegletében, ahol nem a legkedvezőbbek a feltételek. Persze amellett se menjünk el, hogy fiatal, csinos nő vagy. S ahogy látom, kellően elszánt is. Mit tanácsolsz a kezdő vállalkozóknak? - A sok, kitartó erőfeszítés eredményeként büszkén mondhatom, hogy mára a PalacsintaHáz a régió egyik legnépszerűbb éttermévé nőtte ki magát, országos hírnévre tett szert. Büszke vagyok arra, hogy a sok viszontagság ellenére szilárdan áll a ház, hogy egyre több rajongónk van, és hogy a PalacsintaHáz csapata talán erősebb, mint valaha. Továbbá számomra minden egyes mosoly vendégeim arcán visszajelzés arról, hogy jól érzik magukat az étteremben, maximálisan elégedettek velünk, és hogy egy új, egyedi gasztronómiai élményt nyújthattunk számukra. A fiatal vállalkozóknak tapasztalataim alapján annyit tudnék elmondani, hogy találjanak ki egy működőképes ötletet, azonosuljanak vele, dolgozzanak ki célokat hozzá, és csinálják kitartóan, keményen, meglesz az eredménye. Merj nagyot álmodni, annak az ereje nélkül nem működik hosszú távon. Ha pedig csak az ötlet hiányzik, akkor keress minket bátran, segítünk!

- Ahogy az interjú során megismertelek, úgy sejtem, nem ülsz a babérjaidon. Mik a tervek? - A  középtávú céljaink között meghatározó jelentőségű a terjeszkedés elindítása. A folyamatos pozitív visszajelzések, a törzsvevői kör és a rajongói klub robbanásszerű növekedése és az immár országos ismertségünk mind megerősítették bennünket abban, hogy meg kell mutatnunk ízeinket, különleges világunkat, az egész PalacsintaHáz érzést a nagyvilágnak. Ez motivált minket abban, hogy kidolgozzunk egy teljes franchise rendszert, hogy több üzletet összefogva, közös marketinggel, közös rendszerben dolgozva egyre magasabb szintre emeljük üzletünk forgalmát, öregbítsük a PalacsintaHáz legendás jó hírnevét. Jelenleg is ezen rendszer finomításán dolgozik a csapat, és mielőbb szeretnénk olyan partnereket is felkutatni, akik méltó munkatársai tudnának lenni a PalacsintaHáznak.

A cikk lelőhelye:
VÁLLALKOZZ ITTHON MAGAZIN - 2013/1 szám A jó ötlet a konyhában hever

Vállakozzitthon címlap

VállItthoncikk2VállItthon cikk

A bejegyzés trackback címe:

https://creppyfranchise.blog.hu/api/trackback/id/tr8012464477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása